Frame for photos from the palette/ rama na zdjęcia z palety


If u want to translate to your language, please use a translator located on right side :)

Photo frame from palette
Welcome at our DIY blog Kalamondin Design!
Witam na naszym blogu DIY Kalamondin Design i zapraszam do subskrypcji!

Witam po dłuższej przerwie spowodowanej remontem jaki mieliśmy.
W tym czasie sporo się wydarzyło, między innymi zrobiłem sobie nowy stół do pracy i poniższy pomysł, podpatrzony w sieci.

Kolejny banalny pomysł na rzecz jaka może ozdobić nasze cztery kąty a przy okazji pozwoli na przywołanie miłych wspomnień.

Rama wykonana z 4 desek, 3 sznurków.








Moja wyszła mi 79 cm na 57 cm, więc jest dość spora.
Za taką w sklepie musielibyśmy zapłacić w granicach 50 zł a w sklepie designerskim zapewne około 200 zł.

Przepis prosty, sklejamy przygotowane deski na klej, ja dodatkowo wzmocniłem zszywkami.

Wcześniej pomalowałem deski Liberonem "Stare drewno" z Casto. Ostatnio bardzo go polubiłem, Lampy, które zrobiłem wcześniej również były nim potraktowane.

Gdy konstrukcja jest stabilna za pomocą zszywek zamocowałem 3 sznury, na których można zawiesić fotografie.

Na środku krótszego boku wywierciłem otwór by zawiesić ramę. Nie jest ciężka sama w sobie a w niej nie będzie również nic ciężkiego, dlatego nie ma potrzeby stosowania bardziej skomplikowanych mocowań.

I gotowe. Fajna ozdoba, u mnie będzie wisiała na szarej ścianie a w niej zdjęcia córy z polaroida :D






Okazało się, że rama cieszy się dość duży zainteresowaniem, w związku z tym zrobiłem dwie kolejne.
Niby podobne a jednak.
Pierwsza z nich zrobiona ze starych desek, na których były pozostałości farby. Zeszlifowałem je ale bez nadmiernego przykładania siły tak by  szczątki dawnej farby pozostały. Następnie zabejcowałem 3 razy tą samą bejcą liberon na stare drewno. Dzięki takiej ilości warstw kolor jest sporo intensywniejszy, zielonkawy. Podobno wygląda jak zamszała deska wyciągnięta z wody :)
Mi się podoba :)
Poniżej rama ze starych desek:





I kolejna:









No comments:

Post a Comment

I would love to here what you think!