DIY nursing sling/ Jak uszyć chustę do karmienia?

Chusta do karmienia - jak uszyć
If u want to translate to your language, please use a translator located on right side :)

Uszyłam chustę do karmienia, która przydaje się nie tylko po to aby dyskretnie karmić dziecko, ale również wtedy gdy dziecko jest ciekawskie i ma ten etap, że wszystko jest ciekawsze niż jedzenie.
Potrzebujemy:
  • tkanina bawełanina około 70x90cm 
  • metalowe kółka, półkółka
  • fiszbina z metra cięta 40cm 
  • nici, nożyczki, maszyna itp. 
Krok 1.
Wycinamy z tkaniny prostokąt o wymiarach około 60x90cm. Zostaje nam pasek o szerokości 10cm. Zszywamy ten pasek i wywijamy na prawą stronę - będzie z niego zawieszka na szyję. 



Krok 2. 
Górny bok prostokąta obszywamy na zakładkę, żeby powstał około 1cm tunel - później wsuniemy w niego fiszbinę. 



Krok 3. 
Postanowiłam wszyć od wewnętrznej strony kieszeń, np. na smoczek lub wkładki. 
Krok 4. 
W rogach chusty wszywamy rogi z tetry - do wycierania buzi dziecka. Może to być też tkanna flanelowa. Wycinamy trójkąty/kwadraty o boku około 20 - 25cm. Ja użyłam kwadratów, ponieważ tetra jest cienka a chciałam gdybszą warstwę, jeśli użyjemy flanelki trójkąt wystarczy. Cokolowiek wybierzemy wszywamy w oba dolne rogi chusty. 
Ja zrobiłam jak na zdjęciu, najpierw przyszyłam złożoną w trójkąt tetrówkę, a potem jeszcze zawijałam brzegi chusty aby ładnie wykończyć - niestety przy zawijaniu brzegów liczba wartw tkaniny jest gruba i maszyna ledwo mi to złapała. Lepiej zawijać brzegi i wsunąć rogi tak, aby się trzymało, ale nie było 9 warstw jak u mnie:)


Krok 5. 
Wsunęłam fiszbinę w górny tunel. Wyśrodkowałam i przeszyłam z obu stron aby fiszbina nie przesuwała się na boki. Dzięki temu usztywnieniu będziemy mieć dobry widok na dziecko, materiał nie będzie się załamywał. Dzięki temu okienku również dziecko będzie mieć dopływ powietrza i widok na mamę. 
Fiszbina

Krok 6. 
Szyjemy zawieszkę na szyję. Tu jak kto woli i co kto ma. Ja akurat miałam takie metalowe elementy, chciała wypróbować i jakoś udało mi się zszyć to w całość:) Niestety nie przytoczę jak to robiłam bo juz nie pamiętam:( Dzieki temu długość paska jest regulowana ale możemy od razu wymierzyć potrzebną długość i wszyć tuż przy brzegach fiszbiny. 




Chusta gotowa:) 
Chusta do karmienia - jak uszyć?

Chusta do karmienia - jak uszyć? 


No comments:

Post a Comment

I would love to here what you think!