House bed part 1/ Łóżko domek cz.1




If u want to translate to your language, please use a translator located on right side :)

Jak pisałem w poprzednim poście, była przerwa spowodowana remontem. Robiliśmy pokój dla córeczki. A jeśli jest pokój to potrzebne są meble :)

Wpadł mi w ręce program do projektowania mebli i postanowiłem się poduczyć :D
Zazwyczaj swoje projekty wymyślam i wymiary mam w głowie, często coś na poczekaniu modyfikuję tak by się zgadzało.

Jako, że niedawno zrobiliśmy pokój dla córy, chciałem jej zrobić łóżko z palet.
Spodziewamy się kolejnego członka rodziny, więc czas najwyższy córeczkę umieścić w swoim pokoju a do tego właśnie łóżko jest potrzebne.
Niestety palety jakie mam albo jakie już rozebrałem są marnej jakości, więc deski nie są równe, a chciałem aby córeczka miała super łóżko, którego inne dzieci będą jej zazdrościć ;)
Choć bardzo lubię wykorzystywać deski z palet same meble mi się nie podobają. Co innego meble z desek z palet, natomiast moje do dokładnego i "czystego" projektu się nie nadawały.

Poszperałem w sieci za czymś co lubi moja córka. Jak to dziecko, ma niespełna 3 latka, lubi wszelkiego rodzaju kryjówki. Postanowiłem zatem zrobić jej łóżko domek.

Pooglądałem na necie programy jak projektować, o funkcjach programu i okazał się on bardzo przyjazny.
W jeden wieczór zaprojektowałem domek, co widać na obrazku i z gotowych elementów urządziłem pokój.
Dziś zakupiłem potrzebny materiał - 8 kantówek 26/40/200, 2 kantówki 19/60/200 i konfirmaty.

Jutro zabieram się za pracę, mam nadzieję, że ją rozpocznę i zakończę.
Jako, że pokój jest szary, większość mebli w kolorze wenge, postanowiłem łóżko pomalować na heban. Początkowo chciałem białe, ale po zrobionej wizualizacji kompletnie mi nie pasowało.
Z resztą, maluję zazwyczaj bejcami więc drewno i tak jest widoczne, zastanowię się nad tym kolorem :)
Nie ukrywam, że będzie to dla mnie wyzwanie. Zazwyczaj wszystko co robię, robię raczej na freestylu bez planowania, tu będzie zupełnie inaczej. Mam wyliczoną ilość drewna, wymiary i sam jestem ciekaw jak wyjdzie.

No comments:

Post a Comment

I would love to here what you think!