DIY Wooden flower pot/ DIY drewniana donica

Wooden flower pot by Kalamondin

If you want to translate to your language please use the translator on the right side!
     Welcome at our DIY blog Kalamondin Design!
Witam na naszym blogu DIY Kalamondin Design i zapraszam do subskrypcji.


     Jakiś czas temu zrobiłem drewnianą doniczkę na sukulenty, którą umieściłem na Kalamondin.
Był to pierwszy krok do uporządkowania naszego balkonu i zrobienie z niego miejsca przystępnego do spędzania czasu nie tylko dla mnie. Niestety mój stół roboczy trochę krzyżuje tę wizję, ale się staram ;) Żona od jakiegoś czasu mówiła, że chciałaby stojak na kwiaty. Zrobiłem więc coś w stylu drabiny i na tym już stoją sukulenty. Nie napisałem o tym jeszcze na Kalamondin ponieważ nie jest dokończony. Stojak jest biały. Jak wiecie drewniana doniczka na sukulenty jest czarna z elementami zielonego.
     Bardzo lubię styl grecki/ śródziemnomorski i długo się zastanawiałem czy nie zrobić białych bądź niebieskich donic. Bardzo lubię również styl starego surowego drewna, które wygląda na zużyte i jednak zdecydowałem się na takie doniczki, uznałem, że będą pasowały. Poza tym biało niebieskie robię półki na warsztacie, więc taki element również będzie widoczny. Półkami również się podzielę na Kalamondin gdy je skończę, a nie jest to proces szybki choć prosty.

     Do sedna.
     Jakiś czas temu rozebrałem stolik, który miałem na balkonie. Był biały z elementami niebieskiego- styl grecki. Niestety zabrakło dla niego miejsca gdy zrobiłem warsztat więc odzyskałem surowce.
Miałem 3 długie deski, czwartą dosztukowałem z resztek tak jak boki i dno. Na dno dałem nieoszlifowaną deskę, bo po co tracić obrobiony materiał skoro i tak nie będzie go widać.
   
Deski na doniczkę

Doniczka miała być na wrzosy i lawendę więc zrobiłem na 2 deski wysokości i długość całego mojego jednego okna balkonowego.
Na początku połączyłem wkrętami front z dnem.
Następnie dołożyłem boki a na końcu tył. Frontowe deski dla umocnienia i ozdoby połączyłem dodatkowo poprzecznymi resztkami.
Na dno dołożyłem dwa małe skrawki w ramach podstawy by donica nie stała całością na ziemi. Większość desek jest z palet więc nie są równe. Doniczka ogólnie jest spora więc dzięki temu zabiegowi oparła się tylko na podpórkach. Niestety nie mam zdjęć z poszczególnych etapów, ale większej filozofii tu nie ma. Mam jednak zdjęcia ze sposobu malowania jeśli kogoś by to interesowało.
Pomalowana na heban donica

Połączenie desek

Donica by Kalamondin
     Jak widać taka donica jest już ok, ale chciałem coś dożucić. Jak pisałem wcześniej lubię stare drewno, efekt omszałych desek itp. By zrobić coś w tym stylu użyłem bejcy akacja, która ogólnie mi się nie podoba, ale do tego pasuje jak ulał 😁 Pędzlem maznąłem kreski w miejscach gdzie chciałem zabarwić heban. Po kilkunastu sekundach, by bejca za głęboko nie weszła i nie zostawiła trwałych śladów zacząłem ją rozcierać bawełnianą szmatką.
Barwienie desek na zielono
     A tak wygląda doniczka po rozcieraniu.
Kalamondin Design
     Na obu bokach donicy dorobiłem jeszcze coś w rodzaju uszu by łatwiej przenosić doniczkę. Jest ona dość spora więc powinno to ułatwić a dodatkowo wygląda bardziej rzemieślniczo.
Jak Wam się podoba?
How do you like it?? 😁 I like it a lot 😋

Backside flower pot by Kalamondin

Backside flower pot by Kalamondin

Backside flower pot by Kalamondin
Front of flower pot by Kalamondin

Front of flower pot by Kalamondin

Flower pot by Kalamondin Design

Flower pot by Kalamondin Design

Wooden flower pot by Kalamondin Design
     Zapraszam do subskrybcji naszego bloga DIY Kalamondin Design by zawsze otrzymywać informację o naszych nowych projektach!
Pozdrawiamy!!

No comments:

Post a Comment

I would love to here what you think!