Peppermint blanket/ Miętowy kocyk

If u want to translate to your language, please use a translator located on right side :)

Welcome at our DIY blog Kalamondin Design!

Witam na naszym blogu DIY Kalamondin Design i zapraszam do subskrypcji!

Powinnam od tego zacząć, że przez najbliższy czas przedstawiane przeze mnie rzeczy będą DLA DZIECI. Czyli idealne dla przyszłych rodziców, obecnych rodziców noworodków i dzieci do 3 lat - zakres wiekowy będzie zapewne rósł z naszą Laurettą:)
Kocyk na drutach

Dziś przedstawię MIĘTOWY KOCYK wykonany z cudownej włóczki Himalaya Dolphin Baby. Nie wiedziałam że taka istnieje, ale gdy tylko zobaczyłam ją w sklepie to musiałam ją mieć. Nie miałam określonego planu co z nią zrobię i przez kilka dni/tygodni czekałam na inspirację. Wreszcie wymyśliłam - będzie kocyk! Idealny, mięciutki i ciepły.


Wg instrukcji powinnam użyć druty rozmiar 6,5 - nie miałam takich i zaczęłam robić 7, niestety nie wychodziło ładnie:( Wzór był zbyt luźny, a ta włóczka jest bardzo wymagająca (albo to ja). Zaczęłam robić na 5 i okazało się, że to jest idealny rozmiar.
Kocyk na drutach
Kocyk na drutach
Kocyk na drutach

 Nie chciałam ryzykować z wymyślaniem wzoru, dlatego kocyk zaczęłam robić w zwykłą jodełkę. Aby brzegi się nie zwijały zrobiłam marginesy z 5 oczek - z przodu widać, że jest robiony tylko prawymi oczkami z obu stron, dzięki temu mamy taki pasiasty efekt ściągacza.
Kocyk na drutach

Tak wygląda kocyk z tyłu.

Kocyk na drutach
Po wykonaniu połowy zaczęłam robić wzór misia - odwróciłam tylko oczka z prawych na lewe:)
 Przepis na kocyk:

  • 4 włóczki Himalaya Dolhin Baby (120m)
  • Druty rozmiar 5
  • Szerokość 80cm, czyli 86 oczek
  • Długość 120cm. 
Wzór misia zaczęłam robić z początkiem 3 włóczki. 








Kocyk na drutach


Nasza córka uwielbia ten kocyk!

Powodzenia!
DIY by Asia

No comments:

Post a Comment

I would love to here what you think!