DVD storage shelf / Półka na DVD




If u want to translate to your language, please use a translator located on right side :)

Welcome at our DIY blog Kalamondin Design!
Witam na naszym blogu DIY Kalamondin Design i zapraszam do subskrypcji!

Tę półkę wykonałem by trzymać na niej gry na PS3 i filmy. Znajomym, którzy nas odwiedzali tak się podobała, że ją wystawiłem na sprzedaż - sprzedała się dość szybko i finalnie zrobiłem ich kilka, w różnych kolorach.
Przeznaczenie jej może być różne, książki, gry planszowe, puzzle, układanki itd. Przez jakiś czas wykorzystywała ją moja córka. 




Półkę robi się stosunkowo łatwo. Kantówkę o długości 200cm, szerokości 12cm i grubości 2cm pociąłem na kawałki długości 30 cm, pozostałość 20cm przeciąłem na pół i zrobiłem z nich podstawki na ustawiane rzeczy na samym dole i górze.
Deski łączyłem ze sobą na klej i 2 wkręty. Układałem tak by kolejna deska znajdowała się 10 cm od górnej krawędzi poprzedniej deski, a pod nią była 20 cm przestrzeń.




Półki malowane były bejcami tak by słoje i sęki były ładnie widoczne. Nie toleruję zamalowywania drewna tak by nie było widoczne z czego mebel jest zrobiony. Jeśli wykorzystuję drewno to chcę by było wiadomo, że jest to drewno. Takie rzeczy świetnie wyglądają w domu, wprowadzają element natury, spokoju i jeśli jest ładnie wykonany można na niego patrzeć jak na obraz.






Półka ładnie wygląda i jest na prawdę funkcjonalna. Można ją powiesić tak jak stoi na pierwszym zdjęciu - na jodełkę, klasycznie - na schodki, można połączyć ze sobą kilka półek i zrobić ciekawe kształty.






Półki malowałem
1. białą farbą transparentną 2 razy, tak by słoje i sęki były dobrze widoczne
2. szarą bejcą wodną, która również uwydatniała piękno drewna
3. lakierobejcą palisander, półka wyglądała nieco kolonialnie i klasycznie.




No comments:

Post a Comment

I would love to here what you think!