Wooden tree shelf / Półka drzewko



If u want to translate to your language, please use a translator located on right side :)

Welcome at our DIY blog Kalamondin Design!

Witam na naszym blogu DIY Kalamondin Design i zapraszam do subskrypcji! Kalamondin Design

To są moje pierwsze półki, które zainspirowały mnie do zabawy z drewnem i doskonaleniem swoich umiejętności w tym kierunku.


W moim życiu zawsze dużą rolę odgrywał sport, kiedyś czynny teraz bardziej bierny, ale dążenie do zwycięstwa i perfekcji techniki pozostało.
Pierwsza półka jaką zrobiłem pozostawiała wiele do życzenia. Deski nie były idealnie zeszlifowane, obrzeża były postrzępione a i mocowania zrobione (teraz mogę to powiedzieć patrząc z perspektywy czasu i już jakiegoś doświadczenia) dziadowsko.

Półka drzewko była przeznaczona na płyty i książeczki córki. Nie mogliśmy znaleźć żadnej fajnej i niedrogiej więc postanowiłem takową wykonać samodzielnie.
Miała ona wisieć w salonie, więc chciałem zrobić coś oryginalnego. Poszperałem zatem w sieci i znalazłem półki drzewka.

Robota ogólnie prosta, ale nie banalna, no i oczywiście późniejsze uczucie, że wykonana własnoręcznie bezcenne :)
Zaprojektowałem sobie taką półkę by wiedzieć ile desek zakupić.
Projekt był na zwykłej kartce, która mi gdzieś przepadła więc nie wstawię jego zdjęcia.
Kupiłem w Castoramie 2 kantówki strugane 200x120x20.
Przyciąłem je na długości zgodne z wcześniejszym planem i podkręcałem wkrętami. Ot i cała filozofia..
Jedną pomalowałem szarą bejcą wodną Colorit z Casto jeden raz, drugą białą lakierobejcą Colorit.

Efekt taki jaki lubię - słoje i sęki wyraźnie prześwitują, widać że to naturalne drewno.

Jeśli nie możecie kupić czegoś, czego potrzebujecie a jest opcja, że można wykonać to samemu to gorąco do tego zachęcam.
Zupełnie inaczej później traktuje się taką rzecz.

Mam nadzieję, że podobało Ci się na naszym blogu DIY Kalamondin Design. By być na bieżąco zapraszam do subskrypcji!




No comments:

Post a Comment

I would love to here what you think!