Wooden rustic shelf/ drewniana rustykalna półka

Rustic shelf


If you want to translate to your language please use the translator on right side :)

Welcome at our DIY blog Kalamondin Design!

Witam na naszym blogu DIY Kalamondin Design i zapraszam do subskrypcji!

To chyba jest moja totalnie pierwsza rzecz z jaką miałem do czynienia i której raczej stolarką nazwać nie można choć to drewno. Zrobiłem te półki jak tylko wprowadziliśmy się do nowego domu. Szukaliśmy jakiegoś rozwiązania do kuchni. Mieliśmy niewykorzystaną przestrzeń między szafką i oknem, gdzie chcieliśmy stworzyć przyjemny zakątek a zarazem mieć kolejną przestrzeń do przetrzymywania.
Deski miałem z wykańczania mieszkania. Można powiedzieć, że półki podchodzą pod recycling:)
Nie mając kompletnie pojęcia o stolarce nie myślałem długo i postanowiłem kupić podpórki pod półki. Kącik miał być przyjemny ale chcieliśmy też odrobinę zaszaleć. Kupiliśmy złote podpórki :) nie mieliśmy nic w tym kolorze więc się tego obawiałem, ale świetnie się wkomponowały i aktualnie po remoncie nadal są w naszej kuchni, choć w innym miejscu. Oczywiście nie są one ze złota, ale przynajmniej są metalowe.



Półki mają długość 60cm
I szerokość 9cm
Drewno najpierw dokładnie oszlifowałem. Wtedy chyba pierwszy raz wyszło ze mnie upodobanie do rustykalnych, postarzanych, naturalnych rzeczy;)
Wziąłem szczotkę metalową do rdzy i zacząłem szczotkować deski. Szybko wydałem z nich wierzchnie warstwy miękkiego drewna, powstały fajne wgłębienia. 




Pomalowałem je białą farbą permanentną i jeszcze raz przeskrobałem szczotką. Na koniec pomalowałem jeszcze raz. Wgłębienia były na tyle duże, że farbą nie wszędzie dotarła - i o to chodziło:)




Półki służą nam już parę dobrych lat. Jako, że to drewno to nic się z nimi nie dzieje. Wisiały przy oknie, nad czajnikiem, blisko płyty więc były wystawione na różne czynniki ale jak widać trzymają się dobrze.
Jeśli chcecie coś do swojego domu ale nie możecie znaleźć nic ciekawego w sklepach - polecam handmade :)
Nawet jeśli wyjdzie dalekie od ideału i tak z pewnością będziecie dumni. Kto wie, może i w Was obudzi się pociąg do takiego hobby i będzie Wam to sprawiało wiele przyjemności.
Ja polecam ;)

Jeśli ci się podoba na naszym blogu DIY Kalamondin Design to zapraszam do subskrypcji i komentowania :)
Pozdrawiam


No comments:

Post a Comment

I would love to here what you think!