Butterfly pillow/ Poduszka motylek

Poduszka motylek

If u want to translate to your language, please use a translator located on right side :)


Poduszkę motylek zobaczyłam u innej mamy w wózku - jaka fajna! Okazuje się, że oprócz ładnego kształtu jej zaletą jest idealne podłożenie pod głowę dziecka gdy śpi oraz antywstrząsowa w wózku. I musiałam ja mieć! Przyznaję, że pierwszą kupiłam. Wtedy jeszcze nie miałam nawet maszyny do szycia. Ale dzięki tej kupionej mogę teraz sama szyć podobne. A nawet lepsze:)
Ważny jest szablon, widziałam mnóstwo takich poduszek, które miały okropne kształty:( Za szeroka środkowa część, nierówne skrzydełka, krzywo zszyte... Martwiłam się, że nie dam rady sama zrobić idealnego szablonu, ale udało się! :) Używam go za każdym razem. Niestety nie umiem go dla was odwzorować:(

Jednak pokażę jak uszyć taka poduszkę.
Krok 1: Wycięłam wg szablonu wzór na tkaninie bawełnianej. Prawa do prawej przyłożyłam do prostokąta minky - minky jest bardzo niewdzięczne przy szyciu takich zawijasów, dlatego nie wycinam wcześniej szablonu. Następnie szpilkuję i zszywam razem, Zostawiam około 7-8cm otwór na wywinięcie!
 Krok 2: Teraz obcinam minky i dla wzmocnienia obszywam brzegi zygzakiem. Otwór nadal pozostaje niezszyty.
 Krok 3: Wywijamy na prawą stronę.
Krok 4: Wyznaczam środek i przyklejam dwa paki taśmy malarskiej. Potrzebne to jest do oznaczenia linii po której będziemy szyć.  Interesują nas lewy i prawy bok.
Krok 5: Jedno skrzydło wypełniamy kulką silikonową. Ilość zależy od naszych upodobań - ile włożymy taka będzie poduszka, miękka lub twarda.
Krok 6: Przeszywamy po linii taśmy, aby "zamknąć" puch w jednym skrzydle.
Krok 7: Tak samo postępujemy z drugim skrzydłem - najpierw wypełniamy i zszywamy.
Krok 8: Został nam pusty środek, więc odklejamy taśmę i w ten otwór też wkładamy trochę kulki silikonowej.
Krok 9: Ostatecznie zszywamy dziurę i motylek gotowy:)

Poduszka motylek
DIY by Asia

No comments:

Post a Comment

I would love to here what you think!