Twirl for baby/ Rożek dla niemowlaka

Rożek
If u want to translate to your language, please use a translator located on right side :)

Welcome at our DIY blog Kalamondin Design!

Witam na naszym blogu DIY Kalamondin Design i zapraszam do subskrypcji!

Od potrzeby uszycia rożka dla niemowlaka się zaczęło, ale ostatecznie uszyłam go jako ostatni. Zastanawiałam się długo czy ozdobić go jakąś aplikacją, ale ostatecznie pozostanie prosty, tylko na rzep.
Wykonać go najprościej:) Potrzebne będą: tkanina bawełniana 80x80cm, tkanina minky 80x80cm, wypełnienie silikonowe/watolina/owata o gramaturze 200g również 80x80cm. Plus szpilki i taśma malarska:)
Krok 1: Powycinane materiały składamy jak kanapkę: owata-minky-bawełna. Ważne, żeby minky i bawełna były do siebie prawymi stronami. Gęsto szpilkujemy, nawet na środku kwadratu.
 Krok 2: Zszywamy dookoła ściegiem prostym, zostawiamy 15-20cm otwór na wywinięcie.

Krok 3: Zaokrąglamy rogi. Użyłam do tego talerzyk deserowy i zwykły flamaster:)
Ale uwaga! Zanim to zrobiłam sprawdziłam, czy wyszedł mi idealny kwadrat, zmierzyłam każdy bok i po przekątnych. Ostrość kątów prostych zweryfikowałam na oko;) Jeśli coś poszło krzywo to najpierw proszę wyrównać. 
Krok 4: Przeszywamy rogi i obcinamy dookoła nadmiar materiałów. Ja zostawiłam około 1cm z każdej strony. Wyciągamy wszystkie szpilki.

Krok 5: Wywijamy na prawą stronę.
Krok 6: Pozostawiony otwór trzeba zszyć, dlatego obcięłam 1cm owaty, żeby łatwiej zrobić zakładkę.
Przyszpilkowałam i zszyłam blisko brzegu.
 Krok 7: Taśmą malarską wyznaczam linię szycia od brzegu, aby przepikować rożek. To jakieś 6-7cm.
 Następnie przeszyłam dookoła w tej samej odległości.
Rożek jest prawie gotowy:)

Krok 8: Wyznaczam miejsca, gdzie wszyć rzepki. Przyczepiam szpilkami i przyszywam do rożka. Miękka część rzepu jest u mnie na stronie minky i jest 2x dłuższa niż ta część z ostrymi haczykami. Rożka można używać później jako pierwszej maty, dlatego warto teraz ustalić po której stronie będziemy kłaść dziecko (oczywiście po stronie miękkiego rzepu).



















Rożek gotowy:)
DIY by Asia

No comments:

Post a Comment

I would love to here what you think!